Hua Hin Beach og Nattmarked

Vi ville prøve en annen strand idag, og tok derfor drosje til Hua Hin beach, her fikk vi en koslig drosjesjåfør som villig fortalte om attraksjoner, viste hvor nattmarkedet lå og fortalte at han kunne hjelpe oss med snorkletur, han ville undersøke været så vi ville få en fin tur.  Vel fremm...

Nå koser vi oss bare ;)

Dagen startet med at vi måtte komme oss avgårde for å få kjøpt litt småting til stranda, småting er vel ikke guttene helt enig i, surfebrett er svært viktig i en 9 og 11 årings liv, frokost hadde vi på veien og det var helt fantastisk, nå blir jeg litt på lotten for det var slettes ikke tha...

Det måtte jo være for godt til å være sant!

Etter 3,5 timers reise med drosje fra Bankok til Huan hin, ivrige etter å komme på hotellet å bade, var vi så spente på fortsettelsen av de fantastiske inntrykkene vi hadde fått. Vel fremme, og problemene begynte, slitne etter drosjeturen, ut i over 30 gr. Magne skulle ringe kontakten til lei...

Air port hotellet Bankok

Jeg er alltid spent på frokostene på hotell vi besøker, noen er bra, noen dårlige og noen fantastiske, og dette var fantastisk. Etter en etterlengtet og god natt søvn på et av Airport hotellene i Bankok, var vi klar for frokost. Her var det alt hva hjerte begjærer, går du på lavkarbo, spiser ...

På vei

En 5 timers flygetur står foran oss, kanskje ikke den mest beleilige tiden, men ønsket om å dra bort på ferie, og til Thailand som vi ofte har snakket om og drømt om. Da var det bare å hive seg rundt og reise når man måtte, flyet gikk 20:30 og ville lande 00:05 thailand tid, men som vi var vant ...

Off to thailand

Da satt vi på flyplassen i Korea, klar for avgang til varmere strøk:) Thailand nærmere bestemt Hua Hin, der skal vi bade, kose oss og selvsagt må mor besøke alle serverdigeter, iallfall så mange som mulig.... 30 gr. venter oss og vi gleder oss ☺

Gamcheon Culture Village

Siste turistattraksjon vi fikk med oss på Lørdag var Gamcheon culture village,  Gamcheon culture village er en landsby, dannet av hus som er bygget i trappestil plassert på foten av et fjell. Mange av smugene her skjærer seg gjennom et spennende felleskap hvor folk bor, og innby...

Busan Tower

Et at turistattraksjonene jeg hadde som mål og oppleve mens jeg var i Korea var Fiskemarkedet og Busan Tower, Og dette fikk jeg også oppleve på Lørdag. Det var mye folk som skulle opp i tårnet, men opp skulle jeg om jeg så måtte ha tatt trappene ;) Busan tower raker 120 meter opp i luften. ...

Jagalchi fiskemarked - Største i Sør Korea

På Lørdag var vi en tur i Busan, og dagen var så innholdsrik at det må deles opp i flere blogginnlegg. Første start på dagen var Jagalschi fiskemarked, dette er noe av det mest fantastsike jeg har sett, Nå er dette det største i Korea, og jeg kan ikke forestille meg hvordan verdens største er. (...

Underskriftskampanje - Vi vil kjøpe snåle grønnsaker

Bildet er hentet fra internett.   Som de fleste andre har dere sikkert fått med dere at det blir kastet mange tonn grønnsaker fordi de ser mindre ut, er rare, er gigantiske, har feil farge eller  fasong, og derfor skal ikke disse selges. Hvem som kom på dette idiotiske påfunnet i ut...

Skoletur på okpo museum

Siste skoledag før helga, guttene er vanskelige å motivere for tiden, å sitte med bøkene foran seg å skrive gir ingen mening når hodet er helt andre plasser. Da er det bare 1 ting å gjøre, la skoledagen bli gøyere. Da jeg i første time idag sa " etter denne timen med Krle, så tar vi bussen til ...

Strikkegleder fra Norge

Det er vinter, mye tid tilbringes inne. Og hva er vel ikke bedre enn å kose seg med strikkepinner etter endt skoledag. Har bestilt mye garn fra ebay, og har vært kjempefornøyd, men det tar lang tid før det kommer, er jo ikke helt som det norske, men flotte produkter lell...

Besøk i buddistisk tempel

Idag skulle vi besøke et tempel, heldig for oss eller dvs meg så var det rett før et "bønnemøte" . da vi kom inn i hallen, var det masser av folk og mye penger i sving, jeg antok at vi gjerne måtte betale oss inn, men en flott koreansk dame, vinket oss videre og fortalte at vi skulle ta heisen ti...

Vaniljeboller til drillergutta i KCA

Hva gjør man ikke for en sjarmerende ung mann som kommer med norsk vaniljestang, og ydmykt ber om å få de beste vaniljeboller han har smakt 😊 Jo da tar man fatt i å lage en extra stor bolledeig så drillinggutta i kca- deutag, på Samsung heavy industri kan få seg vaniljeboller. Og la d...

Okpo Great Victory Commemorative park

Fredag, vi har fri fra skole da, har heller 4 lange dager, og langhelg, så da er det ut på tur, Vi er mildt sagt drittlei leiligheten vår. Ikke bare har det vært jul, men når vi lå alle 4 med influensa i hele jula, ja da blir man lei av de 4 veggene man har rundt.  Guttene kjeder seg ...
mat i dag

43, Karmøy

Hei Jeg heter Jill Tanja, gift med Magne sammen har vi 2 barn på 10 og 12 år, jeg har 2 voksne fra tidligere Lene 24 år og Tor Erik 22 år, og har nå fått 1 barnebarn. Er bosatt i Skudeneshavn på Karnøy. Bloggen er for gøy, og inneholder i hovedsakelig mat i alle bauger og kanter, men hobbyer vil også være sentralt i bloggen.