Mt. Garasan og grillings

Lørdags kveld sa jeg til guttene at vi skulle på topptur på søndag, med lystige ord om alt vi skulle ha med, boller, cips og drikke, hvorpå spørsmålene kom er det like langt og bratt som Oknybong og Azaliefjellet, neida  tror ikke det er så bratt sa jeg.. men jeg nevnte lite om at vi skulle på Geojes høyeste fjell, 585 moh. sier seg selv at det må være bratt.

da vi kjørte avgårde sa jeg at jeg hadde valgt en kortere rute enn den som de anbefalte, hvorpå Tobias svarer ergo brattere.. ja jo blir jo litt brattere da, men vi kommer fort opp på toppen da :) noe klaging og syting den første km, og til toppen er det 2,4 km... ja var en smule irritert og vurderte å gi meg mange ganger i løpet av den første kilometer, men jeg hadde så lyst til å nå toppen...

da vi endelig nådde skiltet hvor det sto avstand, var jeg rimelig lykkelig, da hadde vi gått i ren mark, hvor du nesten ikke så stien , og vi som er vant til godt oppmerket stier her i Korea, at jeg var en smule bekymret for at jeg ikke skulle finne samme vei ned igjen, nevnte jeg lite om til guttene, men vi var tross alt heldige, to plasser av der vi gikk opp var det merket at man pga fjærfefarm at man ikke ønsket at man skulle ta den veien... ja det gav jeg blanke i, jeg hadder parkert bilen rett nedforbi fjærfe farmen, så dit skulle jeg ned igjen også ;) gode kjennemerker i naturen med andre ord :)

Jepp, 2 sperringer hvor de frarådet å gå ned pga fjærkrefarm... kanskje derfor kyllingen smaker så godt her, den slipper å bli stresset pga masse folk :D :D

men, 2 timer brukte vi opp på toppen, svette og slitne i den varme koreasolen, som kan minne om en god norsk sommer med i overkant av 20 gr. så var det en befrielse å se den første utsikten, etter å ha gått 1,5 time i skog, og når man så den første utsikter over Geojes skjærgård. fantastisk.

når man kommer opp i høyden og ser utover, ja da er man glad man har tatt turen, da er alt glemt og man bare gleder seg til toppen.

og jo lenger opp vi kom fikk vi bedre og bedre utsikt. guttene hadde på dette tidspunktet slutte å ønske seg at vi ikke fant frem, de begynte å se verdien i en topptur til ;)

og jammen fant vi ikke en egnet plass til Selfie med alle tre ;)

Og der kom hønemor frem, da guttene ville bli tatt bilde av, ved det værste stupet selvsagt, så kjenner jeg kvalmen, nervøsitet, og den samme klagende melodien, " vær forsiktig ikke så nærem kanten, " mens jeg samtidig tenker at jeg må få tatt de pokkers bildene av de som de vil ha.. puster lettet ut når de fjerner seg forsiktig fra kanten.. det gikk greit denne gangen også...

Ibrahimovic i flott positur over utsiktsplassen de fant.

Og der fant vi høydesteinen, 585 moh, kjempegode gutter, som til tross for litt sutring i starten greide å bestige enda et fjell her i Korea, en god start og øving til å begynne å bestige den norske fjellheimen når vi kommer hjem. :)

Søndagen ble avsluttet med grilling sammen med de beste fra Geoje Rios beboere..:)

en riktig kjekke søndag, med god topptur og god mat på kvelden ;) me har det nokså greit her i Korea :D