Azaliefjellet

Azaliefjellet er et av de fjellene vi har hatt planer om hele tiden, pga den blomstring. Igår tok vi turen sammen med 3 andre familier, en fantastisk tur og opplevelse uten sidestykke.

Da snakker jeg ikke bare om dens vakre blomstring, men at vi rett og slett gikk i kø opp fjellet, det var så mye folk og jeg tror nok at hvis vi hadde tenkt oss til folkemengden så ville vi nok heller ikke tatt turen akkurat den dagen, men jeg er glad vi ikke tenkte så lang, for en opplevelse var det 😍

På vei oppover gikk vi et par km på asfalt og gammel betongvei, før det gled over i grus og tilslutt bar mark/ gress. En flott tur som egner seg godt til familier i alle aldre.

Nesten på toppen var det telt, scene, stor tilstelning, og selv om det var bråkete, mye støy og absolutt ikke det du venter deg når du skal ha en flott naturopplevelse, så var det noe med den stemningen koreanerne omga seg med, blide fjes og innimellom sørsmål " wele al you flom " og hvor jeg selvsagt også fikk beskjed om at jeg måtte smøre mine solbrente armer, dette hadde jeg selvsagt glemt, så det resulterte da i solbrent skuldrer også 😣
Uansett en fantastisk opplevelse.

Vel oppe tok vi en velfortjent pause, selv om jeg sier at turen er barnevennlig, så er det bratt, man skall tross alt opp på 437,5 m  men i 25 grader å strålende sol kjente vi uten tvil oppstigningen, boller og mengder med væske ble inntatt før vi klatret de siste 200-300 m opp på toppen:)

Opp på denne toppen skulle vi:) vi var jo ute etter azaliene, men er man på topptur på fjellet i Korea, ja da er selfie med høydesteinen et must, rett og slett obligatorisk, hvordan dette skulle være løyselig med 14 turglade mennesker ja det fikk vi se på når vi kom opp😂

På vei opp og ned fra toppen gikk vi praktisk talt i kø, har aldri opplevd liknende, jeg hadde hørt ryktene da om at koreanerne selv har denne utflukten første helga i april, men pga sein blomstring har det blitt forskyvet, og jeg koblet slettes ikke at vi valgte samme lørdagen, men desto mer fantastisk var det å oppleve koreanerne.

Første stopp når vi nærmer oss toppen, her måtte det fotograferes for flere av turkameratene våre, jeg og Magne valgte å fortsette rett til topps, hvor guttene faktisk kom opp før oss...

Ny stein som mor slettes ikke synes så særlig kjekke ut, en liten platå, som guttene ville sitte eller stå med for å få bilde av seg, mens mor ser for seg scenario med snubling og falling utforbi, med kvalmen i halsen greier jeg på mirakuløst vis å ta bilde av guttene hver sin gang, hvor jeg etterpå får de trygt vekk derfra, om det er jeg som er pingle eller hønemor, det vites ikke 😂

Tobias valgte å sette seg, og selv om man ikke ser de sto koreanere i kø får å ta bilde her også, og med begeistrede utrop hver gang guttene valgte ut hvordan de ville posere...  snåle de koreanerne.

Denne mannen ville ha bilde av oss sammen med han....

Og at vi er med på et lite knippe bilder med koreanere er ikke tull, spesielt går det utover lyshårede unger, og små babyer opp til 2 år, Tobias har blitt stoppet et rekke ganger fordi i deres øyner ser han ut som en " moviestar" Gabriel på sin side har det lyse håret, noe som også gir oppmerksomhet, men igår var det en koreaner som ville ha bilde av flest mulig av oss, vinket oss bort og fikk tatt et bilde med noen av de norske turistene og expatene 😃

Og her er vi da, 14 turglade nordmenn på et av Geojes mest populære fjell 😍 for en fantastisk tur vi hadde, selv om det var varmt, solen strålte fra klar himmel, så var det så verdt det når man kommer på toppen 😍

Absolutt fantastisk, det kan rett og slett ikke beskrives med andre ord.

En annen fantastisk ting her, når jeg tenkte azalier, da så jeg egentlig føre meg små busker på ca 50 cm som sto langs fjellsiden, ja ok da, er sikkert dårlig på å se ting for meg, men her gikk vi imellom azaliene, de var iallfall 2-2,5 m høye, og av den grunn så vi ikke køen og alle folkene som skulle opp og ned av toppen,

Nedenfor ser du et knippe bilder fra turen, personlig synes jeg det er så vakkert at ord blir for små, men titt gjerne for å bli med oss på den fantastiske turen vi hadde opp på fjellet.